2. KAPITULUA: EL RITUAL DEL PROGRESO
Illich-en arabera aurrerapen teknologikoak ez dute laguntzen humanitatearen garapenan. Eskolan, aurrerapen hauek direla eta, kontsumoko gizartea garatzeko prestatzen dituzte ikasleak.
Se vuelven contra sus propios fines. La escuela se vuelve contra sus propios fines y provee la ignorancia y la desigualdad, honen funtsezko helburua kontrakoa egitea da.
Interes ekonomiko batengatik.
- Zer esaten du Illich-ek aurrerapen teknologikoen inguruan, hauek maila bat gainditzen dutenean? Zein da honen ondorioa eskolei dagokionez?
Illich-en arabera aurrerapen teknologikoak ez dute laguntzen humanitatearen garapenan. Eskolan, aurrerapen hauek direla eta, kontsumoko gizartea garatzeko prestatzen dituzte ikasleak.
Se vuelven contra sus propios fines. La escuela se vuelve contra sus propios fines y provee la ignorancia y la desigualdad, honen funtsezko helburua kontrakoa egitea da.
- Zergatik sustatzen da zerbait teknologien hedakuntza nahiz eta beraien ondorio kaltegarriak nabariak izan? Honen adibideren jarriko zenuke hezkuntzaren arloan?
Interes ekonomiko batengatik.
Teknologia sustatzen da beraren bitartez aurkitu delako motibazio ezkutua.
Adibideak: Ritualak eta mitoak.
Helburua da sistemarentzat onuragarriak diren ideiak eta jarrerak sustatzea. horretarako
- Eskolaren izaera kontraproduktiboa ikusita, hezkuntza instituzionalek ez duela ziurtatzen ezagutzaren zabalkuntza ezta berdintasunaren sustapena ere; zein izango litzateke bere benetako zentzua ? Zein da honek bidaltzen dituen oinarrizko bi mezu?
Helburua da sistemarentzat onuragarriak diren ideiak eta jarrerak sustatzea. horretarako
bi bide daude. Alde batetik, jakintzaren pieza txikiekin , kontsumo bukaezina sustatzea ,
merkatuaren produkto guztiak kontsumitzen ahaleginduz. Beste bidea berriz, ikasleari
behartzea sinistera dena mailekatuta dagoela eta arrakasta lortzeko mailaz igo behar duzula
eta beraz kontsumo maila igotzean , pertsonaren maila igoko da.
(30.orr) El alumno debe desaprender de aprenderlo todo de la cotidianidad. Curriculum ezkutua: bizitzarako baliagarria den prestakuntza bakarrik eskolan dagoela irakatsi digute. Kontsumismoa eta gizarte zatiketa. Ikasi behar dugu gure kabuz ikasi ahal dezakegula. Irakasle bezala proiektatzen dugu eskolara ez bagara joaten ez dugula ikasiko. Kontsumitzaileak sortzen ditugu, irakaskuntza kontsumitzen, kapitala bihurtuz.
Hezkuntza esparru akotatu bat bezala bihurtu da.
merkatuaren produkto guztiak kontsumitzen ahaleginduz. Beste bidea berriz, ikasleari
behartzea sinistera dena mailekatuta dagoela eta arrakasta lortzeko mailaz igo behar duzula
eta beraz kontsumo maila igotzean , pertsonaren maila igoko da.
(30.orr) El alumno debe desaprender de aprenderlo todo de la cotidianidad. Curriculum ezkutua: bizitzarako baliagarria den prestakuntza bakarrik eskolan dagoela irakatsi digute. Kontsumismoa eta gizarte zatiketa. Ikasi behar dugu gure kabuz ikasi ahal dezakegula. Irakasle bezala proiektatzen dugu eskolara ez bagara joaten ez dugula ikasiko. Kontsumitzaileak sortzen ditugu, irakaskuntza kontsumitzen, kapitala bihurtuz.
- Zein da eskolaren papera baloreen instituzionalizazioan? Ikasleen gogamenean giza jarduerak ondasun bihur daitekeenaren ideia ezartzen du eta, beraz, balioak neurtu daitezke.
Hezkuntza esparru akotatu bat bezala bihurtu da.
- Eskolaren funtzionamendu sinbolikoa ekonomia garaikidearen isla al da? Zein zentzutan gertatzen ari da hau?
Eskolak saltzen digu kontsumismoa, desioak beharretan bihurtuz.
Illich-entzat, Kapitalismoa mito bat da gizarte kontsumistaren garapenean oinarrituta. Kapitalismoa eskolan ikasten da eta kontsumo bukaezinean ikasten dugu, modu honetan boteredunak esaten duten gauzak erosteko behartuta sentitzen zara.
Aurrerapenaren ideologiak gaur egun sakratuak bezala dira. Creer que lo nuevo siempre es lo mejor.
Si algo es tecnológicamente posible se debe hacer.
Hausnarketa:
Nahiz eta kapitulu hau oso ondo ulertu ez dudan, klasean adierazitako ideiekin (berdean adierazitak) hobeto ulertzera heldu nahiz. Ivan illich-ek egiten duen kritika nahiko ona dela esango nuke, egia delako eskola eta gehieneko instituzioak haien helburuen kontra jartzen direlako. Gainera guzti hauek kurrikulum izkutu bat dituzten non haien benetako helburuak dauden adierazitak.
Amaitzeko gaur egun kapitalismoa eta teknologiak eragin handiak dituzte gizartean, baina kontzeptu horiek ikasten ditugulako, esaten du.
- Illich-en aburuz, zein da Kapitalismoaren “mantra” aurrerapenaren harira? Zer da sortzen ari duena aurrerapenaren ideologiak?
Illich-entzat, Kapitalismoa mito bat da gizarte kontsumistaren garapenean oinarrituta. Kapitalismoa eskolan ikasten da eta kontsumo bukaezinean ikasten dugu, modu honetan boteredunak esaten duten gauzak erosteko behartuta sentitzen zara.
Aurrerapenaren ideologiak gaur egun sakratuak bezala dira. Creer que lo nuevo siempre es lo mejor.
- Teknologien izaera sakratuaren adierazpen nagusia, Illichek aipatzen duen “teknologien agindua” -n imperatibo teknologiko izango luke bere oinarri diskurtziboa. Zertan datza kontzeptu hau? Nola lortuko zenuke gizartearen deseskolaratzearen aldarrikapenarekin?
Si algo es tecnológicamente posible se debe hacer.
Hausnarketa:
Nahiz eta kapitulu hau oso ondo ulertu ez dudan, klasean adierazitako ideiekin (berdean adierazitak) hobeto ulertzera heldu nahiz. Ivan illich-ek egiten duen kritika nahiko ona dela esango nuke, egia delako eskola eta gehieneko instituzioak haien helburuen kontra jartzen direlako. Gainera guzti hauek kurrikulum izkutu bat dituzten non haien benetako helburuak dauden adierazitak.
Amaitzeko gaur egun kapitalismoa eta teknologiak eragin handiak dituzte gizartean, baina kontzeptu horiek ikasten ditugulako, esaten du.
No hay comentarios:
Publicar un comentario